ඉග්නේෂස් තුමා එපීසවරුන් වෙත ලියන ලද ලිපිය

Ignatius of Antioch, Epistle to the Ephesians

අන්තියෝකියේ ඉග්නේෂස් තුමා එපීසවරුන් වෙත ලියන ලද ලිපිය


ඉග්නේසියස් තියෝෆොරෝස් වන මා, ආසියාවේ තිබෙන එපීසයේ සභාවට සුබ පැතීම සුදුසු බැවින්, එසේ ඔබට ආචාර කරමින්, යේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ තුළ ඔබට පරිපූර්ණ ප්‍රීතියක් ප්රාර්ථනා කරන්නේය. ඔබ පියාණන් වහන්සේ වන දෙවියන් වහන්සේගේ සම්පූර්ණත්වය තුළ ආත්මිකව වර්ධනය වූ, එමෙන්ම සදාකාලයේ සිට සදාකාලය දක්වා එකට එක් කර බඳිනු ලැබ, නොවෙනස් වූ මහිමයෙන් යුක්තව, අපගේ පියාණන් වහන්සේ සහ දෙවියන් වහන්සේ වන යේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේගේ කැමැත්තෙන් සැබෑ ආශාවකින් තෝරාගෙන ඇත.

1. අපගේ ගැලවුම්කාරයාණන් වහන්සේ වන යේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ කෙරෙහි ඇදහිල්ල හා ප්රේමයට අනුකූලව ඔබගේ ස්වාභාවික (හැඟීම සහ) යහපත්කම නිසා ඔබගේ ආදරණීය නාමය මම දෙවියන් වහන්සේ තුළ පිළිගතිමි. ඔබ මෙන් වන දෙවියන් වහන්සේ අනුකරණය කරන අයගේ හදවත්, දෙවියන් වහන්සේගේ රුධිරයෙන් උණුසුම් වී ඇති අතර, ඔබ විසින් කළ යුතු කාර්යය ඔබ පරිපූර්ණ ලෙස ඉටු කර ඇත. මක්නිසාද යත්, අපේ පොදු නාමය හා බලාපොරොත්තුව නිසා, මා සිරියාවේ සිට බැඳුම් සහිතව එන බව අසා, ඔබේ යාච්ඤාවල උපකාරයෙන්, රෝමයේ වන මෘගයන්ට මුහුණ දීමත්, එහිදී අසාර්ථක නොවීමත් දැක බලාගෙන, ඔබද ගෝලයෙකු වන පිණිස මා බැලීමට පැමිණීමට උනන්දු බව ඇසුවෙමි. ඔබේ රදගුරු, ඔනේසිමස්, මට පුද්ගලයෙකු ලෙස මාංශයේ සිටියදී සම්බ වීම තුළ, දෙවියන් වහන්සේගේ නාමයෙන් ඔබගේ මුළු ප්‍රජාවම මට ලැබුණේය. ඔහුගේ දයානුකම්පාවේ ක්‍රියා වචනයෙන් කිව නොහැකි තරම් බලවත් ක්‍රියාවන් වේ. යේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ තුළ ඔහුට ප්‍රේම කරන ලෙසත්, මනුෂ්‍යයින් හට ඔහු මෙන් අයෙකු වන ලෙසටත් මම ඔබගෙන් ඉල්ලා සිටිමි. එවන් වූ රදගුරුවරයෙකු ලැබීමට සුදුසුකම් ලැබීම උදෙසා ඔබට අනුග්‍රහය ලබා දුන් උන් වහන්සේට ආශිර්වාද වේවා!

2. දෙවියන් වහන්සේගේ කැමැත්තෙන් ඔබගේ උපස්ථායක තනතුරේ සිටින මාගේ සහකාර සේවකයා වන බර්හස් පිළිබඳ, එනම්, ඔහු සැම ආකාරයකින්ම ආශිර්වාද ලත් මිනිසෙකු බව මම පවසමි. ඔහු ඔබගේ රදගුරු තුමා ලෙසින් නොකඩවම ගෞරවයට පාත්ර වනු ඇතැයි මම යාච්ඤා කරමි. දෙවියන් වහන්සේට සහ ඔබට වටිනා අයෙකු වන ක්‍රොකස් ද, ඔබ මා කෙරෙහි දක්වන ප්‍රේමයේ ආදර්ශනයක් ලෙස මට ලැබී තිබේ. ඔහු සැම අතින්ම මට මහත් සැනසීමක් වී ඇති අයෙකි. යේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේගේ පියාණන් වහන්සේ ඔහුට සුදුසු යහපත් විපාක දෙන සේක්වා! ඔහුට පමණක් නොව, ඔනේසිමස්, බර්හස්, යුප්ලස් සහ ෆ්රොන්ටෝ යන අය තුළ මම ඔබ සියල්ලන්ගේ ප්‍රේමය දුටු බැවින්, ඔවුන් හටද එම අනුග්‍රහයම ලැබේවා. මා ඔබ තුළ ප්‍රීතිය ලැබීමට සුදුසු අයෙකු නම්, මට ඔබ තුළ සැම විටම ප්රීතිය ලැබේවා. ඔබ ඔබේ රදගුරු තුමාට හා පූජකයන්ට එකම කීකරුකමකින් සිටිමින්, සම්පූර්ණව සිටීමෙන්, සැම ආකාරයකින්ම ශුද්ධව සිටීමෙන්, ඔබට ගෞරවය ලබා දුන් යේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ සැම ආකාරයකින්ම මහිමයට පත් කිරීම සුදුසුය.

3. මා වැදගත් පුද්ගලයෙකු ලෙස සලකා එසේ සිදු කිරීමට මම ඔබට අණ නොකරමි. මන්ද, මා උන් වහන්සේගේ නාමය උදෙසා සිරකරුවෙකු වූවද, මා තවමත් යේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ තුළ පරිපූර්ණත්වයට පත් වී නොමැති බැවිනි. එහෙත් අවසානයේදී, මා උන් වහන්සේගේ ශ්‍රාවකයෙකු වීම ආරම්භ කර ඇති අතර, ඔබද උන් වහන්සේගේ ගෝලයන් ලෙස සලකා කථා කරමි. මක්නිසාද ඇදහිල්ල, උපදේශනය, ඉවසිලිවන්තකම සහ විඳ දරාගැනීම පිළිබඳ ඔබගෙන් පුහුණු වීමට මට අවශ්‍ය නිසාය. කෙසේ වෙතත්, ඔබ සම්බන්ධයෙන් නිහඬව සිටීමට ප්‍රේමය මට ඉඩ නොදෙන අතර, එම නිසා දෙවියන් වහන්සේගේ මනසට එකඟව කටයුතු කරන ලෙසට මම ඔබෙන් ඉල්ලා සිටිමි. මක්නිසාද අපගෙන් ඉවතට ගත නොහැකි යේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ, එනම් ජීවිතය, පියාණන් වහන්සේගේ මනස වේ. එම නිසා, පොළොවේ කෙළවර දක්වා පත් කරන ලද රදගුරුවරුන්ට යේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ සමග එක මනසක් ඇත්තේය.

4. එබැවින්, ඔබ සිදු කරන ආකාරයටම, රදගුරු තුමාගේ නාමය සමග එකඟ වීම ඔබට සුදුසුය. මන්ද, ඔබේ පූජකයෝ, එම නාමය ලබන්නට වටිනා අය මෙන්ම, දෙවියන් වහන්සේට වටිනා අය වෙති. එසේ ඔවුහු වීණාවේ තත් මෙන්, රදගුරුවරුන් හා එකඟත්වයෙන් සිටිති. එබැවින් ඔබගේ මනස්වල හා හදවත්වල ඒකත්වයෙන් යුක්තව, ඒවා සමගියෙන් යේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේට ගීතිකා කරයි. දෙවියන් වහන්සේගේ ප්‍රධාන ස්වරය ලබා ගනිමින්, එකම කටහඬකින් සහ එක මනසින් යුක්තව, ඔබට යේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ තුළින් පියාණන් වහන්සේට එක හඬකින්, එක සේ ගායනා කළ හැකි වන පරිදි, ඔබ ගායනා කණ්ඩායමක් බවට පත් වන්න. එවිට උන් වහන්සේගේ පුත්‍රයාණන් වහන්සේගේ සාමාජිකයන් ලෙස, ඔබගේ යහපත් ක්‍රියා තුළ, උන් වහන්සේ ඔබට සවන් දී ඔබ හඳුනා ගන්නවා ඇත. එබැවින්, ඔබ සැම විටම දෙවියන් වහන්සේගේ හවුල්කරුවන් වන පිණිස, පරිපූර්ණ සමගියෙන් සිටීම ඔබට යහපත්ය.

5. එසේම මම, ඔබගේ රදගුරු තුමා සමග ඉතාම කෙටි කාලයකින්, හුදෙක් මිනිස් සම්බන්ධතාවයක් නොව, එවන් ආධ්යාත්මිකත්වයක් ලබා ගත්තේ නම්, ඔහු හා සමග එක් වී සිටින ඔබට මම තව වඩාත් සුබ පතමි. සභාව යේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ සමග ඒකත්වයක් වන්නා සේ ම, සහ යේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ පියාණන් වහන්සේ සමග ඒකත්වයක් වන්නා සේම, සියලු දේම සමගියෙන් පවතීවා. කිසි මනුෂ්‍යයකු රවටනු ලැබීමට ඉඩ නොදෙන්න. යමෙක් ශුද්ධස්ථානය තුළ නොසිටින්නේ නම්, ඔහුට (දෙවියන් වහන්සේගේ) ආහාරය අහිමි වන්නේය. මක්නිසාද යත්, මනුෂ්‍යයාගෙන් එක් අයෙකුගේ හෝ දෙදෙනෙකුගේ යාච්ඤාවට එතරම් බලයක් තිබේ නම්, රදගුරු තුමාගේ සහ සමස්ත සභාවේම යාච්ඤාවට කෙතරම් බලයක් තිබේද? එබැවින්, අනෙක් අය සමග එක්වීමට අපොහොසත් වන ඕනෑම අයෙකු, දැනටමත් ඔහුගේ අහංකාරය පෙන්නුම් කර ඇති අතර, තමාම වෙන් කරගෙන ඇත. මක්නිසාද යත්, ‘දෙවියන් වහන්සේ උඩඟු අයට විරුද්ධ වන සේක’ යනුවෙන් ලියා තිබෙන බැවිනි. එබැවින්, අපි රදගුරු තුමාට විරුද්ධ නොවීම කරණකොටගෙන දෙවියන් වහන්සේට කීකරු වන පිණිස වගබලා ගනිමු.

6. තවද, රදගුරු තුමා වචන අඩුවෙන් කථා කරන ලෙස දුටුවහොත්, ඔහුට තව වඩාත් ගරු කළ යුතුය. මක්නිසාද යත්, ස්වාමියා විසින් ඔහුගේ නිවස පවත්වාගෙන යාම සඳහා යවනු ලැබූ කවරෙකු වුවද, අප විසින් ඔහුද, ස්වාමියා පිළිගනු ලබන ආකාරයෙන්ම පිළිගනු ලැබිය යුතු බැවිනි. එබැවින්, අප ස්වාමින් වහන්සේට මෙන්ම රදගුරු තුමාටද සැලකිය යුතු බව පැහැදිලිය. ඔබගේ විධිමත්, ආගමික හැසිරීම සම්බන්ධයෙන් ඔනේසිමස් ප්‍රසංසාව ලැබිය යුතු අයෙකු බව මා ඔබට පැවසිය යුතුය. මන්ද ඔබ සියලු දෙනාම සත්‍යයට අනුව ජීවත් වන නිසාත්, ඔබ අතර කිසිම මිත්‍යා දෘෂ්ටිකයෙකුට ඉඩක් නොමැති නිසාත්ය. ඇත්ත වශයෙන්ම, කිසිවෙකුගේ කථාව යේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේගේ සත්‍යයට එකඟ නම් මිස, ඔබ ඔහුට ඇහුම්කන් නොදෙන්නෙහුය.

7. දෙවියන් වහන්සේට නුසුදුසු ආකාරයට හැසිරෙන අතරම, වංචාවෙන් හා දුෂ්ටකමින් යුක්තව යේසුස් වහන්සේගේ නාමය දරන ඇතැම් අය සිටිති. ඔබ තිරිසනුන් වෙතින් පළා යන්නාක් මෙන් එවැනි මිනිසුන්ගෙන් ඈත් වී සිටිය යුතුය. මක්නිසාද යත්, ඔවුන් ඔබ ආරක්ෂිතව නොසිටින අවස්ථාවේදී ඔබ හපා කන පිස්සු බල්ලන් වැනිය. එවැනි අයගෙන් ඔබ පරෙස්සම් විය යුතුය. මන්ද මේ මිනිසුන් සුව කිරීමට අපහසු අය වන බැවිනි. ශරීරය හා ආත්මය යන දෙඅංශයෙන්ම ක්‍රියා කරන එක් වෛද්‍යවරයාණන් වහන්සේ කෙනෙකු සිටින සේක. උන් වහන්සේ උපත ලද නමුත්, මනුෂ්යයන් වෙතින් උපත ලද අයෙකු නොවන සේක. උන් වහන්සේ මනුෂ්‍යයෙකු ලෙස සිටි දෙවියන් වහන්සේ වන සේක; මරණය තුළ සැබෑ ජීවිතය දෙන සේක; මරියාගේ පුත්‍රයා සහ දෙවියන් වහන්සේගේ පුත්‍රයා වන සේක; පළමුවෙන් දුක් විඳීමට හැකි වූ එහෙත් පසුව දුක් විඳීමට නොහැකි තැනැන් වහන්සේ වන සේක; උන් වහන්සේ අපගේ ස්වාමින් වහන්සේ වන යේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ වන සේක.

8. එබැවින්, කිසිවෙකුටත් ඔබ රැවටීමට ඉඩ නොදෙන්න. ඇත්තෙන්ම, ඔබ දෙවියන් වහන්සේට සම්පූර්ණයෙන්ම ලබා දී ඇති බැවින්, ඔබ රැවටී නැත. මක්නිසාද යත්, ඔබ නිසැකවම දෙවියන් වහන්සේට අනුව ජීවත් වන බැවින්, මෙපමණ කාලයක් ඔබට වධ දීමට බලයක් ස්ථාපිත වන පරිදි ඔබ තුළ ආශාවක් නොමැති බැවිනි. ඔබගේ සභාව සැම යුගයකදීම සිහිපත් වන පිණිස, ඔබ වෙනුවට ලාභ පූජාවක් ලෙස, එපීසවරුන් වන ඔබ වෙනුවෙන් මම මාගේ ජීවිතය කැප කරමි. ආත්මයාණන් වහන්සේ කරණකොටගෙන ගමන් කරන අය මාංසයේ ක්‍රියා කරනවාට වඩා වැඩියෙන් ලෞකික මිනිසුන්ට ආත්මයාණන් වහන්සේගේ ක්‍රියා කළ නොහැකිය; එසේම ඇදහිල්ලෙහි ගමන් කරන අයට අවිශ්වාසයේ ක්‍රියාවන් කළ නොහැකි අතර, අවිශ්වාස කරන අයට ඇදහිල්ලේ ක්‍රියාවන් සිදු කළ නොහැකි වේ. ඔබ යේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ තුළ සියල්ල කරන බැවින්, ඔබ මාංසය අනුව කරන දේවල් පවා ආත්මික ක්‍රියාවන් වේ.

9. සමහර ආගන්තුකයන් නරක ධර්ම නියාමක දරමින්, ඔබගේ මාර්ග අත්හැර ඇති බව මම දැනගත්තෙමි. එසේ වූවත්, ඔබ ඔවුන්ට ඔබ අතරෙහි ඔවුන්ගේ බීජ වැපිරීමට ඉඩ නොදුන් අතරම, ඔවුන් විසින් වපුරනු ලැබූ දේ ඔබට නොලැබෙන පිණිස ඔබේ කන් වසා ගත්තෙහුය. පියාණන් වන දෙවියන් වහන්සේගේ ගොඩනැගිල්ලට කපන ලද, දේව මාලිගාවේ ගල් මෙන්, කුරුසිය වන, යේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේගේ දොඹකරය සහ ශුද්ධාත්මයාණන් වහන්සේගේ කඹය කරණකොටගෙන ඔබ ඉහළට ඔසවාගනු ලැබ ඇත. මක්නිසාද ඔබේ ඇදහිල්ල මගින් ඔබ ඉහළට ඔසවා ඇත. ඔබගේ ත්‍යාගශීලීභාවය දෙවියන් වහන්සේ වෙතට යන මාවත වී ඇත. ඔබ සියලු දෙනාම දෙවියන් වහන්සේ හා උන් වහන්සේගේ මාලිගාව ඔබ සමග දරාගෙන යන හවුල් වන්දනා කරුවෝය. ඔබ යේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේගේ ආඥාවලින් සැරසී සිටින, ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ දරන අය වන අතර, ශුද්ධ පූජා දරන අයද වන්නහුය. මෙම ලිපිය කරණකොටගෙන ඔබගේ උත්සවයට සහභාගි වීමට, ඔබේ සමාගමෙහි සිටීමට, හුදෙක් මනුෂ්‍යයා කෙරෙහි නොව, දෙවියන් වහන්සේ කෙරෙහි ඔබේ සිත යොමු කිරීමෙන් ලැබෙන ප්‍රීතියට පංගුකාර වීමට මට හැකි වේ.

10. එබැවින් අනෙක් සියලු මිනිසුන් උදෙසා යාච්ඤා කිරීම නොනවත්වන්න. මක්නිසාද ඔවුන්ගේ හැරීම පිළිබඳ හා ඔවුන් දෙවියන් වහන්සේ සොයා ගැනීම පිළිබඳ බලාපොරොත්තුව ඇති බැවිනි. අවම වශයෙන්, ඔබ හැසිරෙන ආකාරයෙන් හෝ ඔවුන්ට උපදෙස් ලබා ගැනීමට අවස්ථාව ලබා දෙන්න. ඔවුන් ඔබ සමග කෝප වන විට, නිහතමානී වන්න; ඔවුන්ගේ අහංකාර වචනවලට ඔබේ නිහතමානිකමින් පිළිතුරු ලබා දෙන්න. ඔවුන්ගේ දේව අපහාස කිරීම්වලට ඔබේ යාච්ඤාවෙන් පිළිතුරු ලබා දෙන්න. ඔවුන්ගේ වැරැද්දට ඔබගේ ඇදහිල්ලේ ස්ථිරව සිටීමෙන් පිළිතුරු ලබා දෙන්න. ඔවුන්ගේ හිරිහැර කිරීමට ඔබේ මෘදුකමින් පිළිතුරු ලබා දෙන්න. අපි ඔවුන්ට ඔවුන්ගේ ක්‍රියා සඳහා ඔවුන්ගේ මෙන්ම වූ ස්වභාවයකින් පිළිතුරු දීමට ඉක්මන් නොවෙමු. එහෙත්, අපගේ මිහිරි යුක්ති සහගත බවට අනුව, අපි ඔවුන්ගේ සහෝදරයන් බව පෙන්වමු. සමිඳාණන් වහන්සේ අනුකරණය කිරීමට අපි වඩා උනන්දු වෙමු. වැරදි දරාගැනීමේදී, අහිමි වීම නිසා දුක් විඳීමේදී, සුළු කොට සැලකීමේදී පළමුවැන්නා වීමට උත්සාහ කරමු. එසේ කිරීම හේතුකොටගෙන නපුරු තැනැත්තාගේ වල් පැළෑටි ඔබ අතර දක්නට නොලැබෙනු ඇත. එහෙත් ශරීරයේ හා ආත්මයේ පරිපූර්ණ පාරිශුද්ධභාවයෙන් යුක්තව හා බීමත්කමින් තොරව යේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ තුළ රැඳී සිටිමු.

11. තවද අන්තිම දවස් සමීප වී ඇත. ඒ නිසා ඉතිරි දවස්, අපට විරුද්ධව විනිශ්චය ඇති නොවන පිණිස, දෙවියන් වහන්සේගේ ඉවසීමට ගරුබියෙන් සහ බියෙන් යුක්තව ජීවත් වෙමු. ඉදිරියේදී ඇති වන උදහසට බියෙන් අපි ජීවත් වෙමු. නොඑසේ නම්, අපට ඇති අනුග්‍රහය වරප්‍රසාදයට ප්‍රේම කරමු. යේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ තුළ සැබෑ ජීවිතයට අප පමුණුවනු ලබන තුරු, මේ දෙකෙන් කොයි එක හෝ සිදු කරමු. උන් වහන්සේගේ උපකාරයෙන් යුක්තව, අධ්‍යාත්මික මුතු මෙන් මම බැඳුම් දරාගෙන සිටිමි. උන් වහන්සේනේ තොරව ඔබ වෙත කිසිවක් නොපැමිණේවා. මේවායින්, සැම විටම කොටසක් ලැබෙනු ඇතැයි මා විශ්වාස කරන ඔබගේ යාච්ඤාවන් සමග මම නැවතත් නැගිටිමි. එවිට යේසුස් වහන්සේගේ බලය තුළින් අපෝස්තුළුවරුන් සමග සැම විටම සිටි ක්‍රිස්තියානි එපීසවරුන් සමග මා හමු වනු ඇත.

12. මම කවුද සහ මා ලියන්නේ කාටදැයි මම දනිමි. මම හෙළා දක්නා ලද මිනිසෙක්මි. ඔබ දයාව ලැබ සිටින්නෙහුය. මම අනතුරේ සිටිමි; ඔබ ආරක්ෂිතව සිටින්නෙහුය. දෙවියන් වහන්සේ උදෙසා මිය යාමට යන අයගේ මාර්ගය ඔබය. ශාන්තුවරයෙකු බවට පත් කරන ලද, ප්‍රාණ පරිත්‍යාගීකයෙකු ලෙස මිය ගිය, ආශිර්වාද ලැබීමට සුදුස්සෙකු වූ, පාවුල් තුමා සමග ඔබ සක්‍රමේන්තුවලට හවුල් වූ අය වන්නහුය. මම දෙවියන් වහන්සේ වෙත ළඟා වන විට, එතුමාගේ අඩිපාරේ ගමන් කළ අයෙකු ලෙස ගණන් ගනු ලැබේවා. ක්‍රිස්තුස් යේසුස් වහන්සේ තුළ එතුමාගේ සැම ලිපියකම ඔබ ගැන සඳහන් වී ඇත.

13. එබැවින් දෙවියන් වහන්සේට ස්තුති කිරීම හා ප්‍රසංසා කිරීම සඳහා නිතර නිතර එක් රැස්වීමට ජ්වලිතව සිටින්න. මක්නිසාද යත්, ඔබ නිතර මුණගැසෙන විට, සාතන්ගේ බලයන් විනාශ වන අතර, ඔබේ ඇදහිල්ලේ එකඟතාවය තුළ ඔහුගෙන් සිදුවන අනතුර දිය වී යයි. ස්වර්ගයේ හා පොළොවේ ඇති දේවල යුද්ධයට අවසානයක් ගෙන දෙන සාමයට වඩා යහපත් වෙනත් දෙයක් ඇත්තේ නැත.

14. ජීවිතයේ ආරම්භය හා අවසානය වන, යේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ කෙරෙහි ඔබට පරිපූර්ණ ඇදහිල්ලක් හා ප්‍රේමයක් පවතී නම්, මේ සියලු සත්‍යයන් ඔබ දන්නෙහුය. මක්නිසාද ඇදහිල්ල ආරම්භය වන අතර, ප්‍රේමය අවසානය වන බැවිනි. මේ කාරණා දෙකම එකමුතුකමට ගෙන එන තැනැන් වහන්සේ දෙවියන් වහන්සේ වන සේක. මේ කාරණා පැමිණි පසුව, වෙනත් ඕනෑම දෙයක් ඔබ කිතුනු මහත්මයෙකු බවට පත් කරන්නේය. ඇදහිල්ල ප්‍රකාශ කරන කිසිවෙකු පාපය සිදු කරන්නේ නැත. ප්‍රේමය ඇති අයෙකු කිසිවෙකුට වෛර කරන්නේ නැත. ගසක් එහි ඵලවලින් පෙන්නුම් කෙරෙන අතර, ඒ ආකාරයෙන්ම, ක්‍රිස්තුස් වහන්සේට අයිති යයි කියාගන්නා අය ඔවුන් කරන දෙයින් ප්‍රකාශ වනු ඇත. මක්නිසාද යත්, අවශ්‍ය වන්නේ හුදෙක් වර්තමාන වෘත්තිය නොව, ඇදහිල්ලේ බලය තුළ අවසානය දක්වා නොපසුබට උත්සාහය ඇතිව සිටීමයි.

15. කථා කරන, එහෙත් කිතුනුවෙකු සේ ජීවත් නොවන අයෙකුට වඩා, නිශ්ශබ්දව සිට කිතුනුවෙකු සේ ජීවත් වන අයෙකු වඩා යහපත්ය. යමෙක් තමා දේශනා කරන දේ පිළිපදින්නේ නම්, එය ඉගැන්වීම යහපත්ය. එක් ගුරුවරයෙක් කථා කළ අතරම, එම කථා කළ කාරණා සිදු කළේය. උන් වහන්සේ කථා නොකර කළ දේ පවා පියාණන් වහන්සේට ගැළපෙන කාරණා විය. යේසුස් වහන්සේගේ වචනය සැබවින්ම හිමි ඕනෑම කෙනෙකුට උන් වහන්සේගේ නිශ්ශබ්දතාවයට ඇහුම්කන් දීමෙන් පරිපූර්ණත්වයට පත් විය හැකිය. එවිට ඔහුට තම වචන අනුව ක්‍රියා කොට, ඔහුගේ නිශ්ශබ්දතාවය තුළ හඳුනාගනු ලබනවා ඇත. සමිඳාණන් වහන්සේගෙන් කිසිවක් සැඟවී නැති අතර, අප සඟවා තබන දේවල් පවා උන් වහන්සේ සමීපයේම පවතී. එබැවින්, අප කරන සැම දෙයක්ම, උන් වහන්සේ අප තුළ වාසය කරන්නාක් මෙන් අපි සිදු කරමු. එනම්, අප උන් වහන්සේගේ දේව මාලිගාව ලෙසත්, උන් වහන්සේ අපගේ දෙවියන් වහන්සේ ලෙසත් සලකා අපි සියල්ල සිදු කරමු. ඇත්තෙන්ම, එය එසේම වන අතර, අප උන් වහන්සේ ධර්මිෂ්ඨකමෙන් දරා සිටින බව අප තුළ ඇති ප්‍රේමය කරණකොටගෙන පැහැදිලිව දැකගත හැකිය.

16. සහෝදරවරුනි, මෙය හොඳින් සිතට ගන්න. එනම්, පවුල් විනාශ කරන්නන් හට දෙවියන් වහන්සේගේ රාජ්‍යය උරුම වන්නේ නැත. එසේ නම්, මාංසයට අනුව මේ දේවල් කරන අය මිය ගොස් තිබේ නම්, නරක ධර්ම නියාමක ඉගැන්වීම්වලින් යමෙක් යේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ කුරුසියේ ඇණ ගසනු ලැබූ දෙවියන් වහන්සේගේ ඇදහිල්ල දූෂිත කළහොත් එය ඊටත් වඩාත් නරක දෙයකි. අපවිත්‍ර වීම හේතුවෙන් එවැනි මිනිසෙකු නිවන්නට නොහැකි වූ ගින්නකට හෙළා දමනු ලබනු ඇත. එමෙන්ම ඔහුට සවන් දෙන ඕනෑම කෙනෙකුටද එසේම සිදු වනු ඇත.

17. සමිඳාණන් වහන්සේගේ හිස ආලේප කරනු ලැබුවේ මේ හේතුව නිසාය. එනම්, උන් වහන්සේ විසින් සභාවට දූෂිත නොවූ සුගන්ධයේ හුස්ම හෙළනු ලබන පිණිසය. මේ ලෝකයේ කුමාරයාගේ ධර්ම නියාමකවල දුර්ගන්ධයෙන් ආලේපය නොලබන්න. එසේ වුවහොත් ඔබ වෙනුවෙන් යෝජනා කර ඇති ජීවිතයෙන් පිටතට, ඔහු, ඔබ වහල්කමට ගෙන යනු ඇත. යේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ නමැති දෙවියන් වහන්සේගේ දැනුම පිළිගැනීමෙන් අප සියල්ලන්ම ප්‍රඥාවන්ත නොවන්නේ මන්ද? සමිඳාණන් වහන්සේ අපට සැබවින්ම එවා ඇති වරප්‍රසාදය පිළිබඳ නොදැනුවත්කමේ මෝඩකම නිසා අප විනාශ වන්නේ මන්ද?

18. කුරුසිය උදෙසා දිළිඳු ආදේශකයක් ලෙස මම මගේ ජීවිතය පූජා කරමි. එම කුරුසිය ඇදහිල්ල නැති අයට බාධාවට කරුණක් වනු ඇත. එහෙත් අපට එය ගැලවීම හා සදාකාල ජීවනය වේ. ප්‍රඥාවන්ත මනුෂ්‍යයා කොහේද? දාර්ශනිකයා කොහේද? විචක්ෂණශීලී මිනිසුන්ගේ පුරසාරම් දෙඩීම කොහේද? මක්නිසාද අපේ දෙවියන් වහන්සේ වන යේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ, දෙවියන් වහන්සේගේ කැමැත්තේ පිළිවෙළට අනුව, මරියාගේ කුසෙහි ඵලය වන, දාවිත්ගේ වංශයේ බීජය වූ සේක. උන් වහන්සේ ඉපදී, බෞතීස්ම කරනු ලැබුවේ උන් වහන්සේගේ දුක් විඳීමෙන් ජලය පාරිශුද්ධ කරන පිණිසය.

19. මරියාගේ කන්‍යාභාවය සහ දරු ප්‍රසුතිය මෙන්ම ස්වාමින් වහන්සේගේ මරණයද මේ ලෝකයේ කුමාරයාගෙන් සැඟවී තිබුණි – එනම්, දෙවියන් වහන්සේගේ නිශ්ශබ්දතාවය කරණකොටගෙන ප්‍රබල අබිරහස් තුනක් සඟවනු ලැබ තිබිණි. එසේ නම්, උන් වහන්සේ නියමිත වේලාවට පෙනී සිටියේ කෙසේද? අනෙක් සියලුම තාරකාවලට වඩා දීප්තිමත්, එක් තාරකාවක් අහසේ බැබළුණු අතර, එහි දීප්තිය වචනවලින් පැවසිය නොහැකි තරම් ප්‍රබල විය. එසේම, එහි නව්‍යතාවය මවිතයට පත් කරන්නක් විය. සූර්යයා සහ චන්ද්‍රයා, සෙසු තාරකාවන් සමග එම තාරකාව පිළිබඳ ගායනා කරන්නට පටන් ගත්තේය. එහෙත් එම තාරකාවේ දීප්තිය අනෙක් සියල්ලම අභිභවා මහත් දීප්තියක් ගෙන දුන්නේය. අන් කිසිවක් මෙන් නොව, මෙම නව්‍යතාවයෙහි ප්‍රබවය දැනගැනීම ප්‍රහේලිකාවක් විය. එසේ අපට සදාකාල ජීවනය ලබා දීමට මිනිසෙකුගේ ස්වරූපයෙන් දෙවියන් වහන්සේ ඉදිරිපත් වූ අවස්ථාවේදී, සියලුම මායාවන් විසුරුවා හරිනු ලැබිණි; සැම ද්වේශ සහගත බැඳීමක්ම අතුරුදහන් කෙරුණි; නොදැනුවත්කම විනාශ කෙරුණි; පුරාණ රාජ්‍යය නටබුන් බවට පත් කෙරුණි. දෙවියන් වහන්සේ තුළ සූදානම් කර තිබූ දෙයට දැන් ආරම්භයක් ලැබී තිබේ. තවද, මරණය අහෝසි කිරීමේ සැලැස්ම නිසා, සියලුම දේවල් කලඹනු ලැබිණි.

20. ඔබගේ යාච්ඤාවන් තුළින් යේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ මා සුදුස්සෙකු බවට පත් කරන සේක් නම් සහ එය උන් වහන්සේගේ කැමැත්ත නම්, ස්වාමින් වහන්සේ මට එම කාරණය තව දුරටත් එළිදරව් කරන සේක් නම්, මා ඔබට ලියන්නට අදහස් කරන දෙවන ලිපියක් මගින්, මුළුමනින්ම මා ස්පර්ශ කර ඇති දෙය පිළිබඳ වඩා පැහැදිලි ලෙස සම්පූර්ණයෙන්ම මම ඔබට ලියන්නෙමි. එනම්, දුක් විඳීම හා නැවත නැගිටීම අනුව, දාවිත්ගේ වංශයට අයත් නව මනුෂ්‍යයා වන යේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ බවට පත්වීම පිළිබඳ මම ලියන්නෙමි. පුණ්ය කටයුතුවලදී, එක ඇදහිල්ලකින් හා එක යේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ තුළ එනම්, මාංසයට අනුව දාවිත්ගේ වංශයට අයත්, මනුෂ්‍යය පුත්‍රයා හා දෙවියන් වහන්සේගේ පුත්‍රයා වන, යේසුස් වහන්සේ තුළ පොදු, එක හා සමාන තත්වයකින් යුක්තව එකතු වන්න. එවිට නොබෙදුණු මනසකින් යුතුව රදගුරු තුමාට හා පූජකයන්ට කීකරු වීමට සහ යේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ තුළ සදාකාලයටම ජීවත් වීමට අපට හැකියාව ලබා දෙන අමරණීයත්වයේ ඖෂධය සහ මරණයට එරෙහි ඖෂධය වන එකම රොටියක් කැඩීමටත් ඔබට හැකි වනු ඇත.

21. දෙවියන් වහන්සේගේ ගෞරවය පිණිස, මම ඔබ වෙනුවෙන් සහ ස්මර්ණාව වෙත එවන ලද අය වෙනුවෙන් මාගේ ජීවිතය පූජා කරමි. සමිඳාණන් වහන්සේට ස්තුතිවන්ත වෙමින් සහ මා ඔබට ප්‍රේම කරන ලෙසම පොලිකාප් තුමාට ප්‍රේම කරමින්, මෙහි සිට මම ඔබට ලියමි. යේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ ඔබ සිහිපත් කරන ආකාරයටම ඔබ මා සිහිපත් කරන්න. සිරියාවේ සභාව වෙනුවෙන් යාච්ඤා කරන්න. එහි සිටි අවසාන ඇදහිලිවන්තයා වන මා සිරකරුවෙකු ලෙස රෝමයට ගෙන යනු ලැබිණි. එසේ වූයේ දෙවියන් වහන්සේගේ මහිමය ලැබීමට මා සුදුස්සෙකු ලෙස සලකනු ලැබූ බැවිනි. පියාණන් වන දෙවියන් වහන්සේ තුළත්, අපගේ පොදු බලාපොරොත්තුව වන යේසුස් ක්‍රිස්තුස් වහන්සේ තුළත්, සමුගැනීමේ ආචාරය පතමි.